Favoriten

Ända sedan jag hörde låten Samson med Regina Spector för första gången så har hon alltid haft en speciell plats i lilla hjärtat på mig. Hon är ju helt underbar med både sina lekfulla melodier och härligt knasiga texter.
Ett lite knasigt minne tillsammans med hennes låtar är en sommar kväll tillsammans med min vän Alexandra. Jag kommer ihåg hur vi satt och flummade och spelade Wii medas hennes skiva Far spelades ur Alexandras mobil högtalare. Kommer nog aldrig glömma hur vi försökte härma delfinljudet från låten Folding Chair. :)


Skivan Soviet Kitsch



Come and open up your folding chair next to me
My feet are buried in the sand and there’s a breeze
There’s a shadow, you can’t see my eyes
And the sea is just a wetter version of the skies

Now i’ve been sitting on this abandoned beach for years
Waiting for the salty water to cover up my ears
But every time the tide come in to take me home
I get scared, and I’m sitting here alone
Dreaming of the dolphin song…

There’s a shadow, you can’t see my eyes…




Kommentarer
Postat av: ester

regina är sjukt bra :D

2010-10-24 @ 18:38:23
Postat av: M I M I

älskar regina spector!:)

2010-10-25 @ 19:34:05
URL: http://mmmimi.blogg.se/
Postat av: Elina

alice, uppdatera din blogg nu då!! :D

2010-10-26 @ 23:32:46
URL: http://elinatauson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0